SkåningsbodaSkåningsboda är Burlövs scoutkårs lägergård belägen nordost om Hörby. Stugan passar till allt från övernattningar, träffar med föreningen, lägerskolor, släktkalas eller varför inte en familjesemester.

Omgivningarna lockar till naturupplevelser på Linderödsåsen i en miljö präglad av småskaligt jordbruk med skogen runt hörnet. På tomten finns ett stockvindskydd, en lägerbålsplats och två mindre ängar.

Stugan är utrustad med 38 sängplatser samt kök och matsal för upp till 50 personer. Skåningsboda har en ramp upp till huset för rullstolar/barnvagnar etc.

Köket är utrustat med två st kylskåp, 1/2 frys, stekbord, två st ugnar, spis samt en industridiskmaskin

För bokningsinfo kontakta Ingrid Hansson, 0730336717, eller skicka ett mail till skaningsboda@burlovsscoutkar.se.

Skåningsboda i Google Maps